tirsdag den 22. maj 2012

Minecraft i Learning Lab

I dag var Thomas Østerlund Mortensen fra Vifin i Learning Lab med lærere og elever fra Grejsdal og Højen Skole. Her præsenterede han Minecraft, hovedsageligt for lærerne, hvorefter de fik mulighed for at løbe igennem en tutorialbane, for at få en fornemmelse af spillet.


Efter den første præsentation blev eleverne bedt om at løse en opgave på Grejsdal Skoles Minecraft server. De fik nogle mål på en akvædukt, der skulle bygges og derefter var der ro i lokalet i noget tid.


Eleverne fik løst opgaven og lærerne blev opmærksomme på nogle af de muligheder, der findes i Minecraft i undervisningen. Ikke kun i matematik, men også i natur og teknik, religion og historie.

Afslutningsvis vendte Thomas mulige læringssituationer med eleverne, særligt fra Højen Skole, dog uden de store svar. Dette skyldtes muligvis, at de stadig var optaget af spillet eller at klokken var gået hen og blevet 15.00 og det var gå-hjem-tid for eleverne. Alt i alt en spændende og interessant dag, hvor lærerne nok lærte mest, men hvor eleverne også viste sig i stand til at guide andre igennem en ny verden, som Minecraft er for de fleste lærere,

Der kan ses flere billeder fra workshoppen her og Thomas Østerlund Mortensens præsentation kan ses her.

1 kommentar:

  1. Thanks for the post, In this complex environment business need to present there company data in meaningful way.So user easily understand it .Sqiar (http://www.sqiar.com/) which is in UK,provide services like Tableau and Data Warehousing etc .In these services sqiar experts convert company data into meaningful way.

    SvarSlet