mandag den 21. januar 2013

Spil-baseret matematik i Vejle

Uddannelse & Læring og Vejle Digitale Skoler har fået kontakt til Martin Skarregaard, der har skrevet opgave på Aalborg Universitet om fortælle-baserede matematikspil i 3.klasse. Han og studiekammerater har lavet et konkret spil som er anvendt i dataindsamlingen. De andre, der har har været med til at lave opgaven, er Daniel H. Christensen, Nikolaj Thomasen, Nadia A. G. Rasmussen og Josefine A. Winding.

Opgaven stiller spørgsmålet: "How can we, through a narrative based computer game, support 3rd grade math?”.

Martin Skarregaard kommer til Vejle og præsenterer gruppens undersøgelser, erfaringer og konklusioner. Det kommer til at foregå i Learning Lab - dato meldes ud senere.

Uddannelse & Læring er optaget af, hvordan it kan være med til at styrke og udvikle fagenes didaktik (se indlægget På vej mod Fag & IT her på bloggen). VIFIN i Vejle er ligeledes optaget af, hvordan narrative spil ("serious games") kan understøtte fag. Med DanskSimulatoren er der på baggrund af grundige undersøgelser, skabt en platform (med bl.a. talegenkendelse), hvor tosprogede voksne kan lære dansk som andetsprog.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar