Undervisningsforløbet er en del
af Fablab@school, som gør det muligt for eleverne at arbejde fysisk med andre
materialer, der udvikler elevernes viden om drejninger og spejlinger. Eleverne har bandt andet designet
mønstre med drejninger og spejlinger på et computerprogram “inkscape”, som er et programmeringsprogram til en vinylcutter. Læs mere om det her
![]() |
Formand for BFU, Dan Skjerning, udtrykte begejstring for projektet |
Innovationsdidaktikken er afsættet for den måde, skolen har grebet undervingen an.
De forskellige discipliner i forløbet skal i sidste ende lede frem til at:
- Revitalisere forbindelse mellem fysisk aktivitet og abstrakt tænkning
- Bidrage til forståelse af en ”bagvedliggende” model for alle digitale teknologier
- Styrke elevernes design kompetence fra idéudvikling over skabelsesprocessen til endelig foretagesomhed = entreprenørskab
- Skabe en dyb forståelse for det digitale liv og det medierede samfund
- Brobygge mellem formelle og uformelle læringsmiljøer
![]() |
Novaskolens profilleder, Charlotte Agerby-Schultz præsenterede projektet |
Læs mere om forløbet og de overordende mål for projektet her
Ingen kommentarer:
Send en kommentar