mandag den 31. marts 2014

Varieret skoledag

Novaskolen og fire andre skoler i Vejle Kommune har fået støtte fra Undervisningsministeriet til at lave forsøg med en længere og varieret skoledag. På Novaskolen har 5.a  haft et forløb om spejlinger og drejninger i fagene matematik og billedkunst. Fredag d. 28. marts var forældre og andre inviteret til at se resultatet af forløbet. Se fotos fra dagen her




Undervisningsforløbet er en del af Fablab@school, som gør det muligt for eleverne at arbejde fysisk med andre materialer, der udvikler elevernes viden om drejninger og spejlinger. Eleverne har bandt andet designet mønstre med drejninger og spejlinger på et computerprogram “inkscape”, som er et programmeringsprogram til en vinylcutter. Læs mere om det her 

Formand for BFU, Dan Skjerning, udtrykte begejstring for projektet
Innovationsdidaktikken er afsættet for den måde, skolen har grebet undervingen an. 

De forskellige discipliner i forløbet skal i sidste ende lede frem til at:

  • Revitalisere forbindelse mellem fysisk aktivitet og abstrakt tænkning
  • Bidrage til forståelse af en ”bagvedliggende” model for alle digitale teknologier
  • Styrke elevernes design kompetence fra idéudvikling over skabelsesprocessen til endelig  foretagesomhed = entreprenørskab
  • Skabe en dyb forståelse for det digitale liv og det medierede samfund
  • Brobygge mellem formelle og uformelle læringsmiljøer

Novaskolens profilleder, Charlotte Agerby-Schultz præsenterede projektet

Læs mere om forløbet og de overordende mål for projektet her

Ingen kommentarer:

Send en kommentar